Lívia Kornošová

O mne

Mala som 25 rokov, keď môj otec prišiel o ťažko zarobené peniaze, ktoré investoval do Českých Lodeníc. Bola som z toho frustrovaná, pretože som si uvedomila, že mu nedokážem pomôcť. Jednoducho som financiám nerozumela. A tak som sa rozhodla, že to musím zmeniť.

V tej dobe som pracovala v spoločnosti Wrigley‘ s ako merchendiser.  Nebola to ťažká práca, zarábala som cca 20 000 Sk a robila som 4-6 hodín denne. Chýbala mi však možnosť vzdelávania aj v iných oblastiach ako len produkt.

Po siedmych rokoch vo firme som už očakávala posun v kariére aj financiách. No realita bola opačná. Dostala som síce ponuku na pozíciu area sales manažér, čo znamenalo ďaleko viac času v práci a cestovania (zo Zvolena až do Štúrova), no za menej peňazí. Zamestnávateľ mi síce pridal… no prácu, nie plat.

,,Zamestnávateľ mi síce pridal … no prácu,  nie plat“.

Vtedy sa to vo mne zlomilo, povedala som si, že niečo v mojom živote musím zmeniť.  A tak som na jar 2007 zaklopala na dvere Allianz – Slovenskej poisťovne.

Na začiatku som musela skĺbiť Wrigley’s s prácou v poisťovni. No veľmi rýchlo som pochopila, že za pár hodín v poisťovni zarobím viac ako za celý mesiac v zamestnaní, a tak som s bývalým zamestnávateľom ukončila spoluprácu. Začala som ako obchodníčka. A myslím, že som v tom bola celkom dobrá.

Naše hodnoty

Ako plynul čas, začali sa vyskytovať aj prvé poistné udalosti a ja som začala chápať, že táto práca nie je o predávaní produktov, ale hlavne o pomoci klientom. Zažila som vďaku od klientov, ktorým som zabezpečila financie v prípadoch, kedy ich naozaj potrebovali – vážne ochoreli, zostali na PN či prišli o prácu.  

Pochopila som, že to, čo som tým klientom sľúbila, sa aj skutočne naplnilo. Ľudia, ktorí nemali možnosť zažiť pocit vďaky od klientov, nikdy nebudú chápať zmysel tejto práce. V každej firme sa veľa rozpráva o tom, že klient musí byť na prvom mieste. Pre veľa spolupracovníkov je len málokedy zákazník prioritou. Pre väčšinu je to bohužiaľ len zdroj ich príjmu a chýba im ochota skutočne sa ,,pobiť“ za klienta, vybaviť pre neho záležitosti a riešiť jeho problémy aj vo sviatok či cez víkend.

,,Ľudia, ktorí nemali možnosť zažiť pocit vďaky od klientov, nikdy nebudú chápať zmysel tejto práce“.

Ak robíte svoju prácu s nadšením a naozaj proklientsky, ľudia to vycítia. A tak ma začali oslovovať aj s inými požiadavkami. Cez skúsených a rovnako proklientsky orientovaných obchodníkov som im pomáhala vybaviť lacnejšiu hypotéku, zháňala nové autá či byty. Práve preto ma nadchla myšlienka Finsight, založená na tom, že klient sa cez jedného človeka dostane ku overeným špecialistom na mnohé služby (od úverov, autá, zdravie, právne služby či cestovanie).

Ja ako manažér a môj tím

Začala som si uvedomovať, že som úspešná v tom, čo robím a nastal čas podeliť sa o svoje skúsenosti. V januári 2009 som si vytýčila cieľ, stať sa čo najskôr manažérom a mať v tíme 8 ľudí. Prešlo len 5 mesiacov a v máji 2009 to bolo skutočnosťou. Postupne sa môj tím rozrastal a začali sa v ňom ukazovať viacerí šikovní ľudia. Nemohla som im brániť v kariére, a tak stála predomnou ďalšia výzva, pomôcť mojim ľuďom, aby sa z nich stali úspešní manažéri.

Každý začínajúci spolupracovník potrebuje cítiť, že má pri sebe skúseného kolegu. Niekoho, kto mu bude schopný dať radu, viesť ho a zabezpečiť jeho úspešné zapracovanie. Hodiť niekoho do vody s vedomím, že ak na to má, tak sa to naučí robiť, dnes už nemôže fungovať. Deväťdesiate roky sú už za nami a noví spolupracovníci sa musia učiť od úspešných. Len v takom prípade dokáže nový spolupracovník uspieť.

Spolupráca s nami

,,Úspešnými sa môžeme stať, len ak pomôžeme k úspechu dostatočnému množstvu iných ľudí“.

Môj tím dnes tvoria spolupracovníci z regiónov Zvolen, Lučenec, Banská Bystrica, Liptovský Mikuláš či Prievidza. V ďalšej fáze sa chcem zamerať na rozvoj hlavne vo Zvolene a Banskej Bystrici a rovnako chcem pomôcť mojim manažérom v iných regiónoch v ich úspešnom kariérnom napredovaní.

Úspešnými sa môžeme stať, len ak pomôžeme k úspechu dostatočnému množstvu iných ľudí.

Ako matka trojročného syna si uvedomujem, že väčšina žien si musí vybrať medzi rodinou a kariérou. Ja som pre seba našla možnosť, kde si nemusím vyberať len jedno, ale dokážem si sama rozvrhnúť svoj čas medzi rodinu a kariéru a rozhodovať sa podľa mojich priorít. Ak chcete aj Vy zladiť kariéru s rodinou, kliknite na link a pošlite mi svoj kontakt.